23 May 2010

Р. Чойном " Монгол "

2сэтгэгдэл
Нэг харсан чинь бүтэн жил нэг ч зүйл нэмээгүй юм байна блог-тоо . Гэрээ санаж байгаа болхоор над шиг гэрээ санасан нөхдүүддээ зориулаад Чойном ахынхаа үгээр нутгаа нэг сайхан магтаад авмаар бодогдлоо . Том толгой гаргаад зарим хэсгийг нь хасаад заримыг нь холиод нэмчихлээ хэхэ .


Дурлалынхаа жинхэнэ амтанд нь согтуурч
Дууныхаа соньхон аялгуунд нь хөлчүүрч
Дун цэнхэр тэнгэрийнхээ тухай
Дуулим цагаан талыхаа тухай
Дуут өндөр сарьдагынхаа тухай
Дуулах хүслэн надад төрж байна
Гүн зузаан хөвчийхөө тухай
Гүйдэлгүй жороо мөрөн голийхоо тухай
Алдалсан ч үзүүр нь үзэгддэггүй хадагныхаа тухай
Асгасан ч сав нь цагаан үлддэг сүүнийхээ тухай
Уурласан ч зэвсэгээ үзүүлдэггүй харцынхаа хүүдийн тухай
Уйлсан ч нулимсаа үзүүлдэггүй хар нүдэтнүүдийнхээ тухай
Хүний зовлон шингэсэн чулуу бүхний тухай
Хүслийн дээж шингэсэн найргаараа би дуулнам

Хаана чи төрсөн юм бэ гэж хатан дэлхий чи асуу
Хамгийг захирдаг омог дүрээрээ хавтас нээгээд асуу
Александер Дюмагаас асуусан шигээ асуу
Альшарнаваг залууд нь асуусан шигээ асуу
Хаан судар бичсэн Предюсийг харангадуулсан шигээ асуу
Ханасан цэнгэлээс Пушкинийг хагацаасан шигээ асуу
Үлэмжийн их Байроныг үхүүлсэн шигээ асуу . . .
Энүүнд чинь би гав ганцаараа Үй түмэн шиг хариулъя

Ази тивд би төрсөн юм
Ази тив миний нутагаа
Аварга энэ орчлонгын хаанаас нь ч ахиад олдошгүй
Ази миний нутаг
Арван галавын дэнсэн дээр Арчигдаж хусагдаж явсан
Азаар дульхан дөрвөн тивийн альныг ч би тоож төрөөгүй юм
Амьсгалахад агаар нь чөлөөтэй гэж
Амьдрахад газар нь чөлөөтэй гэж
Амсахад айраг нь амттай гэж
Амархад алтанхан шороо нь зөөлөн юм гэж
Дуулхад хуур нь хөгтэй юм гэж
Дурсахад хуучин түүх ихтэй юм гэж
Дурлахад хүүхэн нь үнэнч юм гэж
Дуулимхан Азид миний бие мэндэлсэн юм
Ази тив намайг Австрали тив шиг
Араатан амьтнаар айлгалгүй хүлээж авсан юм
Ази тив намайг
Америк тив шиг алтан зоосонд
Алга тосуулалгүй хүлээж авсан юм
Ази тив намайг
Африк тив шиг ангаан цангаалгүй
Амраглан тэвэрч авсан юм
Ази тив намайг адгийн европ шиг
Алалганд дуудалгүй алгаа тосож хүлээж авсан юм
Хүний уужим сэтгэл шиг хүй цагаан талд нь
Хүү нь юм шиг дэлчигнэнхэн байж
Шунхан улаан хаяатай манхан цэнхэр тэнгэрт нь би
Шувуу нь юм шиг шулгананхан байж
Захгүй талын модон болсон зааны сүүл шиг нууранд нь
Загас нь юм шиг шумбанхан байж
Орчлон их дэлхийг тойрч явсан Ороо морьдын зоон дээр би
Онгон сахиус шиг дөрөөлөнхөн байж
Азын алтан шооны арван цагаан нүдэн дээр
Ам цагаан хулганы асаасан галын дөлөн дээр
Есөн цагаан мэнгэний нүх таарууланхан төрсөн юм би
Ертөнцийн гуа хүүхнүүдийн нүд дагууланхан өссөн юм би

Усан намаг бамбалзаагүй уужим энэ их Азийн тал
Утаа тортогт бөрөлзөөгүй урьхан хонгор миний тал
Улсын нуруу бөмбөлзөөгүй угаас чөлөөт Монголын тал
Ухааныг минь тэлэн тэлэн өсгөсөн
Уяхан замбуу тивийн минь тал нутагаа

Хомбон туурайт морьдын хурдан хөлөөр бутарсан
Цахиур хар чулуу цагаан толгойт таана
Газар тэнгэрийг холбосон Гандирсын уран балгас
Галбын улаан тэмээгээр ганхуулж явдаг нутаг
Хужир шүүгээр захалсан хуурай нуурын хонхор
Аварга матрын арьс шиг арсайн хатсан шавар
Цагын саалтанд бөхөлзсөн цагаан дэрсний түрүү
Царцаа дэвхрэг шаагсан цайдам өргөн хөндий
Дун цагаан хоньд минь дураараа бэлчдэг талбай
Дуучин Монгол бэр минь дуулж суудаг талбар
Алчуур шилбүүр хоёрын алдрын нь авсан удам
Арван есөн зууныг айрагдаж өнгөрөөсөн омог

Хорвоогийн эрээн амьдралыг хорин живаа жилийг
Хоёр хялгасандаа багтааж хоолой мэдэнхэн дуулдаг
Энэ хорвоод хосгүй эсгий туургатны нутаг
Эрээн алаг лимбэний эгшиг шингэсэн Ази
Ази тив шиг уужим тив алтан дэлхийд байна уу
Азийн тал шиг тал ахиад цаана нь байна уу
Талийн хар нүдэн шиг танхилхан зоримог охидыг
Энүүнээс өөр дөрвөн тивд үзээд өгье , дахиад байна уу

Өсөн хөлжих тусмаа өндөр болохыг хүснэ би
Өнөр баян Азийнхаа уулс шиг өсөхийг хүснэм би
Орчлон их дэлхий дээр оргил булаалдах ижилгүй
Омог сүрээрээ мандсан Гималай шиг болохыг хүснэм би
Түмэн жилийн цас мөс шиг түүх намтраа бууралтуулан
Тэргүүн дээрээ өргөн өргөсөөр тэнгэрт тулахыг хүснэм би
Алдартай явсан өвгөдийнхөө алдрыг дуулахыг хүснэм би
Аварга энэ орчлонг уяртал аялан дуулахыг хүснэм би

Хэрлэн гоожийн хөндийд хэнд ч мэдэгдэлгүй хадгалсан
Баатар Чингисийн шарилаар бахархан байж дуулнам би
Цэнхэрхээн тэнгэртээ цэцэн цэлмэг миний Ази
Түүхээн бүтээсэн түмнээ замчилсан
Цал буурал алдартнуудыг цагын саалтанд мартдаггүй юм
Хас төр нь уналаа ч Хаадаан бид муулахгүй
Хальтирч гарсан алдааг нь харааж байхыг нь дуулаагүй
Анхны сумаар онох гэж европ шиг бид онгирохгүй
Алдаж байж онодог ёсыг бид андахгүй
Их ололтыг дагаж их алдаа явдаг юм
Их хүний алдааг иргэн хүн шүүдэггүй юм
Уламжлалт ийм заншилтайгаас , уудам дэлгэр миний Ази
Урт удаан түүхэндээ Ухаантан олныг төрүүлсэн юм
Урьдын тэр мэргэдийн удам болж төрсөн юм би
Туулж өнгөрүүлсэн амьдралынх нь туурийг хатаахаар өссөн юм би

Монгол гэдэг зоригтон эрчүүд нь зодгон дор өсөж зогсоогоороо нөгчдөг
Зоримог сайхан эх орон
Монгол гэдэг , Сарангуа саальчин охид нь салхинд борлосон сайхан эх орон
Монгол гэдэг , Тэнгэр нь цэлмэг тэгш тал нь цэлгэр тэнд суугчид нь цэмцгэр
Тив дэлхийд хосгүй сайхан эх орон
Монгол гэдэг
уул нь өндөр ургац нь өтгөн урсгал нь тунгалаг уужим сайхан эх орон
Монголын дуу гэвэл моторын дуу биш
Морьтон залуусыг уяраасан мойл хар нүдэтнүүдийн дууг Монгол гэдгийм
Монголын дурсгал гэвэл , мөнгөн боронзтой шохойн баримал биш
Мөр нь балраагүй их цувааны зам дээр мөнхжөн үлдсэн хүн чулууг хэлдгийм

Эх орны минь уужимд нүдээн бэлчээх гэж
Эсгий гэрийн минь хойморт идээ зооглох гэж
Эртний Европын эртэй зоригтой жуулчид
Элсэн цөлөөр нь ангаж явсан мөр бий

Хүнгүй юм шиг өнгийсөн манж дайчин улсын
Хүрий нь битүү хар хилэн малгай
Хүлэг морьны тоосон дунд толгойтойгоо
Хилийн овооны бэлд өнхөрч унасан мөр бий
Энэ чинь Эзэнтэй , Эзэн нь эртэй чадалтай
Эртнээсээ Эцэгтэй Өвөгтэй
Хадан дээрээ бичигтэй Хадган дээрээ ерөөлтэй
Хаана ч Монгол л гэдэг ханагар сайхан эх орон шүү

Бөмбөрцөг минь чи хоёр хүнээр хөтлүүлсэн
Бөөр алаг үнээ шиг гайханхан зогсохдоо
Бөхөх түргэн гүйдэлтэй жижиг морио сойж
Бөхөшгүй галын дэргэд хүрэл нүүр нь гийж
Бөө мөргөлийн аяст хүчит илдээ далайсан
Бөгтөр толгойт Монгол хүний тухай сонссон уу . . . .

Ахуй баян байгальдаа Эзэн хүн шиг сэлгүүцэж
Агаар усны тунгалагтаа эрүүл чийрэг өсцгөөж
Алтан талийг алдалсан уртын дуугаа зохиож
Аюулт бэрхийг далдалсан урьдын түүхээ бүтээж
Аранзал улаан галын шаширлаж байгаа дөл шиг
Асан дүрэлзсэн сэтгэлтэй нүүдэлчин омгийг дуулсан уу . . .

Арван барааны газраас уралдах морьдын туурай
Алдлан тавих сумны оноо дуудах цуурай
Агар зандан хашлагнаас няслах сумны уухай
Асрын өмнө дэвэх хүчит бөхийн гуншин
Алаг лимбтэй хорших хоньчин бүсгүйн хоолой
Айргын сөнгийн дэргэдэх Хуа Дэмбээг сонссон уу . . .

Үгүй биз дээ Бөмбөрцөг минь Бөмбөрцөг минь . . .
Үй цагын шуурганд чичрэн дагжин эргэж
Үхэр бууны дуунд чихний нь хэнгэрэг хагарч
Үймээн ихтэй европын үгэнд хааяа хууртаж
Үсрэн дэгдэх пуужингийн үнсэнд хааяа булуулж
Үйлийн үртэй бөмбөрцөг минь эргэж хөрвөж байна уу даа

Тэгвэл Монголын тухай сонс !
Тэр чинь энд байна
Тэнэгэрхэн талаас нь ургаж төрсөн
Тэнэгхэн хүү нь шүлэглэх гэж байна сонс

Ард түмэн түүх хоёроо Алтанхан өлгий нутагаа
Алдаршуулан магтах гэж алаг үр нь болж төрлөө би
Солгой буруу үгүүдээр түрий барьдаг цуурхал
Сонин сурвалжлагч бүхний үйлс магтдаг үгс
Сохор улаан зоосны ч үнэгүй байхад бид
Соотон чихтэй морьдоороо тэнгис далайг харайж
Соёмбо үсэгтэй тугаараа даян дэлхийг сэрээж
Сонгино-ын соёо хэлбэрт эвэр нумаа гайхуулсийм . . .

Монгол гэж байсан ч юм уу ,
Байгаа ч юмуу , байх ч юм уу гэж
Барууныхан ярьдаг , ойлгодог . . .
Тэгвэл тэр Монгол гэдэг чинь байсан юм
Байгаа юм , байлгах ч гэж бид байгуулсан юм
Байгуулхаар барахгүй бахдуулсан юм
Байх байхдаа баргийн та нар биш ээ . . .
Баатрууд байсан юм

Баатруудыг та нар мэдэх үү ?

Нар салхинд онгосон нүүдэлчин омгийн цуваанаас
Нас залуу баатрууд модон дүүжинд торниж
Нанхиад улсын хэрмийг өдтэй сум шиг давж
Навчин хэлбэрт сумаар өрнө дорныг зөөж
Найман түмэн сэлүүртэй хөлөг онгоц дархлаад
Наран улсын хэл рүү сэлж явсан түүхтэй

Алтан шармал тоногтэй зандан суудалд налайж
Арван цагаан хуруундаа очир алмааз гялалзуулсан
Арабын Шахын өмнө дэлхий бөхөлзөж байхад
Арьсан цамцан дээрээ булган дээл бөхтөрч
Аргил бадриун гартаа илдийн бариул атгаад
Анчин малчны баатар хүү арчаад өнгөрсөн түүхтэй . . .

Найман зууны өмнөх суут Монгол хүн тэр
Нарийн ширмэн гөлмөн дээр ган дөрөө жийж
Намхан чийрэг морьдынхоо хур дэлэн дээр бөхийж
Наран шингэх зүг рүү суран бугуйл шидэж
Намтар түүхтэй Парисын алтан цамхагыг уургалж
Нааш цааш нь ганхуулан татаж явсан удаатай

Засгийн сүр гэдгийг дэлхий тэгхэд ойлгосон юм
Зарлиг тушаал гэдгийг европ тэгхэд ухаарсан юм
Загас ихтэй Хэрлэнгийн замганд хатаагдсан сэлэм
Зарьхай хотын илдийг хуга цохихыг үзсийм
Залуу баатар Тэмүжиний санасан санаа тэгж
Замбуу тивийн элгэн дээр хүн чулуу болж үлдсэн юм

Монгол ингэж , морьтойгоо нумтайгаан
Хөшөөтэйгээ , чулуутайгаан ,
Xөндөшгүй тэр эрхтэйгээн , хөдлөшгүй бат зоригтойгоон
Хөвчин дэлхий дээр хөл дээрээ бат зогсож үлдсэн юм

Овтой Манж шиг охидоон худалдаж
Орос орон шиг нийслэлээн галдуулаж
Тэртээгийн Америк шиг тэнэгүүдийг турхирч
Тэгж төгсөөгүй ээ бид

Утаан дунд ч морьтойгоон явж
Усан дунд ч хувцастайгаан сууж
Ууж идэхдээ ч дуулгатайгаан байж
Унтаж нойрсохдоо ч хуягтайгаан хэвтэж
Өөрийнхөө эрхийг өөрсдөдөө
Өдтэй сумаар харваж олсон юм
Өөрсдийнхөө гүрнийг өөрсдөө
Өдөр шөнөгүй хайрлан сахьсан юм . . .


Дэлгэрэнгүй...

11 Aug 2009

The Enigma

2сэтгэгдэл
The Enigma Оросын агуу хөгжимчдийн нэг Святослав Рихтерийн
амьдрал уран бүтээлийн тухай кино.

















Дэлгэрэнгүй...

10 Aug 2009

Святослав Рихтер

3сэтгэгдэл
Саран дүүгийхээ захьсанаар Рихтерийн кино концертийг орууллаа .











Дэлгэрэнгүй...

8 Aug 2009

Art of the Violin 2

0сэтгэгдэл
Өмнө нь оруулж байсан киноны хоёрдугаар хэсгийг орууллаа .














Дэлгэрэнгүй...

3 Jul 2009

J.Brahms Sonata violin and piano No.3

1 comment
J.Brahms Sonata violin and piano No.3
Itzhak Perlman , Daniel Barenboim













Дэлгэрэнгүй...

18 Jun 2009

Цаг Хугацаа

0сэтгэгдэл


Цаг Хугацаа гэдэг хоёр үг заримдаа өөр өөр утга агуулга илэрхийлдэг гэхдээ хоёулаа нэгдэж байж нэг төгс утга илэрхийлдэг . Утга агуулга үе бүтцийн задаргаа гэх мэтээр үг гэдэг утгаар нь шинжлэн судалж ойлгож мэдэхгүй л дээ харин хамтдаа нийлсэн хэлбэрээр нь ямар утга агуулж болох ямар зорилго агуулж байдаг , үнэн бодит тайлал нь юу болохыг бодож үзлээ .
Маш хэцүү юм аа , үнэндээ энэ зүйлийг хэн ч хэзээ ч хараагүй харах ч үгүй , агаар салхи шиг л юм , үүнээс ч бодигүй зүйл санагдах юм . Өдөрөөс өдөрт сараас сард он жилүүд өнгөрөн одож цаг хугацаа л бүхний гэрч , түүх , үнэн худал , дурсамж болон үлддэг . Хүний амьдрал урт юм шиг хэрнээ цаг хугацааны хүрдэнд өчүүхэн нэг зурвас л болж хоцорсон байдаг . Цаг хугацаа бүх зүйлийг элээж өөртөө авна түүний эргэлтэд үлдэж хоцрох зүйл нэгээхэн ч үгүй . Нэгэн цагт бид нарны туяаг сарны гэрэл од гариг байгаль дэлхийгээ бахдан харж Бурханы ч юмуу бугын ч юмуу өгсөн энэ амьдралд баярлаж гуниж , ялж ялагдаж , унаж босож , алдаж ухаарсаар эцэст нь өөрийгөө өгч төгсдөг . Хүн амьдрал дэлхий гэсэн үгнүүдтэй салшгүй холбоотой цаг хугацаа гэгч энэ зүйл хичнээн хүчтэй юм бэ . Цаг минут өдөр хоног сар жил энэ л цаг хугацаа гэж үү , дээр нь бас би миний хувь заяа өнгөрсөн одоо ирээдүй , цаг хугацаа бол би, эсрэгээрээ миний хөдөлгөгч хүч миний хувь тавилан байж ч болох юм . Энэ л миний олсон хамгийн сайн тайлбар болж байгаа гэж үү . Хүний амьдралыг урт удаан аялал угтан авдаг , өндөр уул ч таарна өргөн уудам талаар ч алхана , зэрлэг араатантай ч таарна , өгсөж уруудаж өөрийгөө хайж нэг хүслээс нөгөө хүслийг олж эцсийн зогсоолоо аялалын төгсгөлийг нүд цавчилгүй ширтэн хайсаар л . Энэ замын төгсгөл хаана хүрэхийг хэн ч мэдэхгүй . Хүний хүсэл мөрөөдөл гэдэг хязгааргүй эцэс төгсгөлгүй зүйл, цаг хугацааг үүнтэй л зүйрлэж болох мэт гэхдээ цаг хугацаа тэр хязгааргүй их хүсэлийн эцсийн цэгийг тавьдаг . Үнэндээ ингээд бичээд сууж байхад ч би нэг л зүйлийг 2 хуваах гээд байгаа ч юм шиг санагдах юм , магадгүй юм , цаг хугацаа хувь тавилан хүний амьдрал оюун ухаан энэ дэлхий гариг эрхэс бүгд л салгаж болшгүй нэг бүхэл байж болно . Гэхдээ эдгээр бүх зүйлс хүний амьдрал үхэл сэхэл сайн муу бүгд алтан дундаж дээр л тогтдог . Хэзээ ч нэг нь дангаараа оршин тогтнож чадахгүй , бүх зүйл хоёр талтай бүгд сайн муу сайхан муухайн дундажийн нэгдэлийг агуулж байдаг . Цаг хугацаа л ганцаар дундажаас үл хамаарч оршдог , үнэндээ түүн дотор энэ дундаж гэдэг ойлголт орших боломжгүй . Эртний нэг ийм үг байдаг мянган жил нь нэг өдөртэй нэг өдөр нь мянган жилтэй адил аа гэж , утгы нь задалбал цаг минут өдөр сар жилүүд нь бидний оюундаа боловсруулж амьдралдаа хэрэглэсэн цаг хугацаа болхоос цаг хугацаа өөрөө биш гэсэн үг . Цаг хугацаа улиран оддог биш бид улиран оддог гэсэн үг , өөрөөр хэлбэл цаг хугацаа хэзээ ч явдаггүй харин бид түүн дотор явж алхаж өөрсдийн амьдралын цаг хугацаа гэгчийг буй болгодог юм байна . Бидний зам дуусахад бидний цаг хугацаа дуусна харин цаг хугацаа байсан байгаа хэвээрээ үлдэнэ . Энэ утгаар бол бидний амьдрал цаг хугацаан дотор аялсан он жилүүд гэсэн утгатай үг болно . Энэ үгийг нөгөө өнцөгөөс нь авч үзье , хүний амьдралын цаг хугацаа утга агуулгаар нь бодож үзье . Бидний цаг хугацаан доторх ойлголтоор бол энэ үгийг маш олон утгаар ойлгож болно хамгийн нийтлэгээр Итгэл ,утгагүй философи , бие биенээ үгүй хийх харшилдсан утгатай үг гэж хэлж болно . Гэвч утгаараа бол , өөрийгөө олсон нэг өдөр өөрийгөө хайсаар ололгүй өнгөрөөсөн мянган жилээс хэд дахин илүү үнэ цэнэ утга учиртай , мөн мянган жил хайсаар олсон байлаа гэхэд нөгөөх нэг өдөртэй бас л адил утга учиртай . Нөгөө талаар нэг өдөр ч мянган жил ч хайгаад олоогүй бол нэг өдөр мянган жил нь бас адилхан болно . Аль ч утгаар нь бодсон энэ 2 цаг хугацаа хоорондоо адилхан болж таарч байна тэгхээр цаг хугацааг хэзээ ч явдаггүй улиран оддоггүй бүх зүйлийн утга учир гол зангилааг зангидсан нэг цөм гэж хэлж бас болох нь . Энэ утгаар цаашилбал маш олон зүйлийн уг чанар гарч ирж ч магадгүй , "Өнөөдөр би өвс ногоон дээр гишгэнэ өнө хожимоо харин тэд над дээр ургана" гэж манай нэг найрагчын шүлгэнд байдаг , цаг хугацааны тухай үгс мөн амьдралын эхлэл төгсгөл өгсөж уруудахыг илэрхийлхийг хүссэн санаа , үйлийн үр гэж ардын маань үг ч найрагчын энэ үгстэй утга нэг , үйл нь бид үр нь цаг хугацаа байж болно шүү дээ . Цаг хугацаа гэдэг зүйл үргэлж эхлэл төгсгөл , утга учир зорилго тэмүүлэл , сайн муу гэсэн зүйлүүдтэй хамт оршдог , бидний цаг хугацаа шүү дээ харин жинхэнэ цаг хугацаа энэ зүйлүүдийг бидэнд бэлдсэн байдаг . Үйлийн үр гэсэн үг өөр нэг хэлбэрээр буудаг " Гэм нүгэл чинь чамайг олно гэдэгт итгэлтэй бай " гэж цаг хугацаа бидэнд хэлсэн үг байдаг . Цаг хугацаа биш бид явсан учраас хэзээ нэг өдөр магадгүй эцсийн өдөр бид үйлийн үрээ , гэм нүгэлээ олох болно . Цаг хугацаа яваад өнгөрчихдөггүй учраас бидний үйл ч хэзээ ч яваад өнгөрчихдөггүй тийм учраас бид явсаар эцэст нь өөртэйгээ нүүр тулна . Харин хэн гэдэг өөртэйгөө нүүр тулхаа бид л шийднэ . " Цагийг авар . Учир нь өдрүүд нь бузар булай билээ " энэ юу гэсэн утгатай үг вэ , бидний бүтээсэн цаг хугацаа юм болуу , эсвэл биднийг хороохоор гэтэж буй бузар өдрүүд юм болуу аль нь ч байсан энэ бидэнтэй хамааралтай цаг хугацаа өдрүүд . Миний цаг хугацааг тайлах гэсэн бодол ийм л үр дүнд хүрч байх шиг байна магадгүй хэн нэгэн нь аль хэдийн цаг хугацааг олоод нээгээд учры нь тайлаад томъёолоод биччихсэн байж болно гэхдээ би өөрөөрөө тайлахыг л хүсэж байна тийм ч болхоор оролдож байна цаашдаа ч олтолоо хайх болно . . .



Дэлгэрэнгүй...

Maxim Vengerov

0сэтгэгдэл
Concerto for Violin in D major, Op. 35 by Peter Ilyich Tchaikovsky
Performer: Maxim Vengerov (Violin)
Conductor: Pavel Kogan
Orchestra/Ensemble: Moscow State Symphony Orchestra
Нилээн удаан бичлэг оруулсангүй , гэхдээ миний блогт байгаа бичлэгүүд нэг үзээд дуусчих кино биш хэд ч дахин үзсэн улам л их зүйлийг сурах бичлэгүүд учраас бас та бүхэнийг өмнөх бичлэгүүдийг дахиж нэг тогтож үзээсэй гэж хүссэн юм . За одооноос дахин бичлэгүүд оруулж эхэлнээ .












tchaikovski violin concerto in D maxim vengerov


Дэлгэрэнгүй...

25 May 2009

Janine Jansen

0сэтгэгдэл
Janine Jansen Mendelssohn Violin Concerto in E minor, Op.64
BBC.Proms
Сүүлийн үед Европ-д нэрд гарч байгаа залуу хөгжимчин . Үнэхээр мундаг хөгжимчин шүү энд тоглосон тоглолтыг нь нэг удаа үзэх аз таарсан юм . Эмэгтэй хүн гэж хэлмээргүй хүчтэй хөгжимчин санагдсан , хүчтэй хэрнээ зөөлөн гоё өнгөтэй сайн хөгжимчин шүү .














Дэлгэрэнгүй...

24 May 2009

The Violin

1 comment
George Pastic: 1974 онд богино хэмжээний киноны төрөлд Оскард нэр дэвшиж байсан
" Хийл " хэмээх киног орууллаа . Дажгүй кино санагдлаа та бүхэн өөрсдөө үзээд дүгнэлтээ өгнө биз .














Дэлгэрэнгүй...

18 May 2009

Dvorak Cello Concert

0сэтгэгдэл
Dvorak Cello Concert Yo Yo Ma, Lorin Maazel,
New York Philharmonic 2007/2008 Season Opener.
Нилээн олон хоног бичлэг оруулсангүй , бараг блогоо мартах шахаж . Зав цаг , техникийн асуудлаас болоод бас боломж гарсангүй . Харин энэ тоглолтын бичлэгийг оруулж байгаадаа үнэхээр баяртай байна . Дворжак-ын морин хийлд зориулсан концерт хүн болгоны мэддэг алдартай бүтээлүүдийн нэг , уг нь энэ концертыг Ростроповичын тоглосныг олж тавъя гэж бодсон олж чадсангүй . Гэхдээ л Yo Yo Ma шүү дээ бас л агуу хөгжимчин .









Дэлгэрэнгүй...
:
 

Copyright © 2008 D.Galbadrakh. All rights reserved.